A-Z Studenten Master Leraar Geschiedenis

Veelgestelde vragen

Vind hier het antwoord op je vraag.

Je logt in op Brightspace door middel van je HvA e-mailadres en bijbehorende wachtwoord.

Ga naar id.hva.nl en log in met je HvA-ID en bijbehorende wachtwoord. Je komt op een pagina waar je je huidige inloggegevens kunt wijzigen.

Ga naar id.hva.nl en klik op ‘Wachtwoord vergeten’. Geef je HvA-ID op (deze vind je in je mail) en doorloop de vervolgstappen.

Dan neem je nog niet deel aan je courses. Navigeer naar de Course Selector op MijnHvA en neem deel aan de courses van jouw opleiding. Zie je dan nog steeds geen courses in Brightspace? Neem dan contact op met de Servicedesk ICT Services, +31 (0)20 595 1402 of ICTS Selfservice .

Ja. De website van Brightspace is goed mobiel toegankelijk.

Het kan zijn dat je beoordelingen in je Gradebook (zie Administration > Grades) terugvindt van opdrachten die je in Brightspace hebt ingeleverd. De officiële eindresultaten vind je echter in SIS.hva.nl.

De Pulse app biedt een handig overzicht van de cursussen waarop je bent ingeschreven. Door op een van deze cursussen te klikken kom je direct bij de contentpagina zoals je die kent van de webversie.
In de app zie je ook de beschrijvingen van de content en kun je klikken op opdrachten. Daarmee zal je worden doorgelinkt naar de mobiele versie en dien je in te loggen met je HvA-credentials.
Verder kun je ook je behaalde cijfers inzien en kun je gebruik maken van pushnotificaties die je in kan stellen bij meldingen. Meldingen kun je vinden bij je accountinstellingen door te klikken op je naam rechts bovenin.

Op dit moment vind je in de kalenders alleen begin- en eindtijden en deadlines van activiteiten en studiemateriaal in Brightspace. Het is wel mogelijk om deze kalender te exporteren naar je eigen agenda-applicatie.

Ga naar rooster.hva.nl voor je lesrooster.

Antwoord niet gevonden? Hulp nodig?

Vraag je docent om hulp. Weet je docent het ook niet? Bel dan de Servicedesk ICT Services op telefoonnummer 020-595 1402 of stel je vraag via de ICTS Selfservice . Voor technische storingen en inlogproblemen kun je ook terecht bij het servicepunt of de klantenservicebalie van jouw faculteit.

Gepubliceerd door  ICT Services 12 maart 2024