A-Z Studenten HBO-Verpleegkunde

HvA e-mailadres aanpassen vanwege spelfout of andere naam

In sommige gevallen kun je jouw HvA e-mailadres aanpassen. Je doet dat zelf door je naam aan te passen in Studielink.

Je kunt je HvA mailadres aanpassen als er een spelfout in staat of als je je naam officieel veranderd hebt. Het gebeurt soms ook dat je UvA e-mailadres niet wenselijk is, bijvoorbeeld als je meerdere officiële achternamen hebt, waarvan je er slechts één gebruikt.

E-mailadressen worden automatisch aangemaakt aan de hand van je roepnaam en achternaam (inclusief tussenvoegsels) zoals deze in Studielink staan. Als je jouw HvA e-mailadres wilt veranderen, moet je je naam eerst in Studielink aanpassen. Log hiervoor in Studielink in met je DigiD. De koppeling tussen de informatie uit Studielink en onze ICT-systemen gebeurt 's nachts, dus het kan maximaal 24 uur duren voordat je naam goed in onze systemen staat.

Heb je geen toegang tot Studielink of is je inschrijving buiten Studielink om geregeld? Neem dan contact op met de Centrale Studentenadministratie (CSA) via het Digitaal Servicepunt.

Stap 2: aanpassen e-mailadres

Naam aangepast in Studielink? Volg dan deze stappen om ook je e-mailadres te veranderen

• Open een browser en ga naar de webpagina id.hva.nl/details
  • Log hier in met je HvA-ID en je bijbehorende wachtwoord;
  • Controleer of je gegevens goed zijn ingevuld en scroll naar beneden;
  • Onderaan de pagina wordt je huidige e-mailadres weergegeven met daaronder de knop ‘Genereer je e-mailadres’. Als je hierop klikt wordt je huidige e-mailadres vergeleken met de gegevens uit Studielink.
  • Komen deze gegevens niet overeen, dan wordt er automatisch een nieuw e-mailadres aangemaakt op basis van de meest recente gegevens uit Studielink. Je kan dit e-mailadres accepteren of afwijzen*. Als je dit nieuwe e-mailadres accepteert wordt je oude e-mailadres automatisch naar een alias omgezet in je account . Zo loop je geen communicatie mis. Het nieuwe e-mailadres wordt vervolgens automatisch als je primaire e-mailadres ingesteld.

Verwerkingstijd

Het controleren of het e-mailadres beschikbaar is en het verwerken ervan kan ca. 5 minuten duren. In de tussentijd vragen we je de webpagina niet te verversen.

Het synchroniseren van je nieuwe e-mailadres tussen alle ICT-systemen kan maximaal 24 uur duren. In de tussentijd blijf je gewoon bereikbaar via het oude e-mailadres dat als alias is toegevoegd.

*Heb je het automatisch aangemaakte e-mailadres afgewezen, omdat het toch nog niet de juiste gegevens bevat, of heb je hier een andere vraag over? Neem dan contact op met Servicedesk ICTS.

Gepubliceerd door  ICT Services 13 september 2023