Hogeschool van Amsterdam

A-Z Studenten HBO-ICT

HvA-ID en wachtwoord

Iedereen die aan de HvA studeert, krijgt een HvA-ID. Dit is de gebruikersnaam waarmee je, in combinatie met je wachtwoord, toegang hebt tot de ICT-voorzieningen van de HvA.

Activeer je HvA-ID-account

Activeer je account alleen vanaf een desktop.

Activeer je HvA-ID, op een desktop, op id.student.hva.nl. Dit doe je als volgt:
1. Kies Account activeren of Wachtwoord vergeten;
2. Vul je HvA-ID in bij Inlognaam en kies Ga verder;
3. Vul je geboortedatum in, en het e-mailadres dat je hebt opgegeven in Studielink;
4. Vink Ik accepteer de ICT-gedragsregels aan, en kies Ga verder;
5. Je krijgt een e-mail met een activatiecode (deze code is 2 uur geldig);
6. Klik op de link in de e-mail en vul je HvA-ID in bij Inlognaam en klik rechtsboven op Volgende
7. Vul de Activatiecode in en klik rechtsboven op Volgende;
8. Vul twee keer hetzelfde wachtwoord in en klik op rechtsboven op Opslaan.

Vragen over je HvA-ID? E-mail de ICTS Servicedesk op servicedesk-icts@hva.nl of bel 020 595 1402 (op werkdagen van 8.00 – 18.00 uur.)



 

Je HvA-ID staat vermeld in de welkomstbrief die je per mail krijgt toegestuurd nadat je je hebt ingeschreven bij de HvA. 

Je hebt je HvA-ID nodig om in te loggen op de ICT-voorzieningen van de HvA, zoals draadloos netwerk, computerwerkplekken, e-mail, BSCW, SIS, Digitaal Portfolio, het intranet van je opleiding en SURFspot.

Je kunt je HvA-ID activeren via id.student.hva.nl. Klik op de link ‘HvA-ID activeren’ en volg de gevraagde stappen. Vul bij 'privé-e-mailadres' het e-mailadres dat je bij Studielink hebt opgegeven in. Activeer het HvA-id niet op een mobiele telefoon.

Belangrijk

  • Je HvA-ID is niet je studentnummer
  • Je HvA-ID is persoonlijk, uniek en niet overdraagbaar
  • Geef nooit je HvA-ID-wachtwoord aan anderen. HvA-medewerkers zullen nooit naar je wachtwoord vragen. Vraagt iemand je wachtwoord? Ga hier dan niet op in! 

Vragen

Met vragen over je HvA-ID, kun je terecht bij de Servicedesk (020 595 1402). Kijk eerst even of je vraag bij de veelgestelde vragen staat.

Wachtwoorden worden om beveiligingsredenen niet telefonisch of per e-mail verstrekt.

Gepubliceerd door  ICTS 21 augustus 2018