A-Z Studenten Ervaringsdeskundigheid in Zorg en Welzijn

Quarantainenet

Quarantainenet

Het kan gebeuren dat je computer bij het gebruik van HvA-draadloos virtueel in het Quarantainenet wordt geplaatst, bijvoorbeeld na besmetting met een virus. Op het vaste netwerk is Qnet niet actief.

Wanneer een computer besmet is met een virus, kan Servicdesk ICTS het apparaat opsporen en in het Qnet plaatsen. Als dat met jouw computer gebeurt, dan krijg je in plaats van de gezochte website een gepersonaliseerde webpagina van Qnet te zien. Deze webpagina informeert je over wat er aan de hand is en hoe je het probleem kunt oplossen.

Heb je de stappen gevolgd, dan kun je zelf met de zogenoemde One-strike-optie je computer uit quarantaine halen. Mocht de besmetting toch niet weg zijn, dan werkt de One-strike-optie niet. Neem dan contact op met Servicedesk ICTS via servicedesk-icts@hva.nl of 020-595 1402.

Gepubliceerd door  ICT Services 4 mei 2017