A-Z Studenten AD Sport

Veelgestelde vragen

Vind hier het antwoord op je vraag.

Inloggen op Brightspace

Je logt in op Brightspace door middel van je HvA-ID en je wachtwoord.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Ga naar id.student.hva.nl en klik op ‘wachtwoord wijzigen’. Log in met je HvA-ID en wachtwoord en doorloop de vervolgstappen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kom ik aan een nieuw wachtwoord?

Ga naar id.student.hva.nl en klik op ‘wachtwoord vergeten’. Geef je HvA-ID en geboortedatum op en doorloop de vervolgstappen.

Brightspace op je mobiel

De website van Brightspace is goed toegankelijk op je mobiel of tablet.

Wat kan ik met de Brightspace Pulse app?

De Pulse app biedt een handig overzicht van de cursussen waarop je bent ingeschreven. Door op een cursus te klikken kom je bij de inhoud zoals je die kent van de webversie. Voor het bekijken van de inhoud of opdrachten zal je worden doorgelinkt naar de webversie en dien je in te loggen met je HvA-ID en wachtwoord. Verder kun je ook je behaalde cijfers inzien en kun je gebruikmaken van pushnotificaties die je in kan stellen. Ga hiervoor in de Pulse app naar ‘Instellingen’ en ‘Pushmeldingen’.

Courses

Ik zie geen courses in Brightspace

Dan neem je nog niet deel aan je courses. Navigeer naar de Course Selector op MijnHvA en neem deel aan de courses van jouw opleiding. Zie je dan nog steeds geen courses in Brightspace? Neem dan contact op met de Servicedesk ICT Services, +31 (0)20 595 1402 of maak een melding via ICTS Selfservice.

Hoe verwijder ik courses uit mijn ‘My Courses’ overzicht?

Navigeer naar de Course Selector op MijnHvA en kies voor ‘Ontvolgen’ bij de betreffende courses.

Hoe kan ik courses pinnen?

Klik hier voor instructies voor het pinnen van courses.

Agenda

Waarom staat het rooster niet in de Calendar van Brightspace?

Op dit moment vind je in de kalenders alleen begin- en eindtijden en deadlines van activiteiten en studiemateriaal in Brightspace. Het is wel mogelijk om deze kalender te exporteren naar je eigen agenda-applicatie. Ga naar rooster.hva.nl voor je lesrooster.

Opdracht inleveren

Ik krijg een foutmelding bij het inleveren van een opdracht. Wat moet ik doen?

Lees hier de bekende problemen en foutmeldingen.

Mijn docent geeft aan dat de bronvermelding niet goed is weergegeven bij mijn ingeleverde opdracht in Word. Wat moet ik doen?

Maak een PDF van je document en lever het dan in.

Zijn de resultaten in het Gradebook van Brightspace mijn eindresultaten?

Het kan zijn dat je beoordelingen in je Gradebook (zie Course Tools > Grades) terugvindt van opdrachten die je in Brightspace hebt ingeleverd. De officiële eindresultaten vind je echter in SIS.hva.nl.

Antwoord niet gevonden? Bekijk de Quick Start Guide.

Hulp nodig?

Vraag je docent om hulp. Heeft je docent niet het antwoord op je vraag? Bel dan de Servicedesk ICT Services op telefoonnummer 020-595 1402 of stel je vraag via de ICTS Selfservice . Voor technische storingen en inlogproblemen kun je ook terecht bij het servicepunt of de klantenservicebalie van jouw faculteit.

Gepubliceerd door  ICT Services 30 september 2024