A-Z Studenten Fiscaal Recht en Economie

Archiveren in Microsoft Office 365

tekening gemaakt door Gijs Sevenhuijsen

De HvA is in 2021 overgegaan naar de samenwerkingsomgeving Microsoft Office 365 (MS365). De informatie van alle netwerkschijven is gemigreerd naar deze nieuwe omgeving. Op de site ‘Alles over archiveren ’ lees je alles over algemene archiveringsprincipes binnen de HvA en over archiveren in MS365. Zo wordt er bijvoorbeeld uitgelegd hoe je retentielabels aan documenten kan koppelen, waardoor documenten (automatisch) na een bepaalde bewaartermijn worden vernietigd. En kan je er opruimtips vinden voor het netjes houden van de samenwerkingsomgeving.

Bij de inrichting van de nieuwe werkomgeving in Teams en SharePoint Online is het inrichten van een archief een belangrijk aandachtspunt:

  • Waar staan archiefbestanden?
  • Wie beheert ze?
  • Wie zorgt voor vernietiging?
  • Hoe maak je archiefbestanden goed vindbaar?

Hier vind je een Handreiking over hoe je een archief in MS365 kan inrichten.

Heb je een vraag? Neem contact op met de balie van de DIV: servicedesk-div@hva.nl

Gepubliceerd door  DIV 9 mei 2022