A-Z Studenten Fiscaal Recht en Economie

Veelgestelde vragen (FAQ)

Op deze pagina vind je het antwoord op veelgestelde vragen.

Ik kan niet inloggen in TestVision

Inloggen doe je met je HvA-ID en wachtwoord. Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je dat resetten via id.hva.nl/home. Controleer dit ruim van tevoren!

De toets is gestart, maar ik heb geen toets in beeld

Ververs de pagina: via F5 (Windows) of Command+R (Mac). Kijk eerst of de oplossing te vinden is onder examsupport.hva.nl. Kom je er niet uit? Neem dan contact op via de chatfunctie (Live Chat) rechts onder in beeld op deze webpagina.

Let erop dat je geen persoonsgegevens deelt. Indien wij dat aangeven, dan graag alleen je studentnummer.

Ik heb een inhoudelijke vraag, of de toetsvraag is mij niet helemaal duidelijk

Voor inhoudelijke vragen kan je contact opnemen via examsupport.hva.nl. Het is niet toegestaan om tijdens een tentamen contact op te nemen met je docent.

Ik ben eruit gegooid. Wat nu?

Je kunt gerust opnieuw inloggen in TestVision en verder gaan waar je was gebleven. Zolang je de toets niet definitief inlevert, kun je altijd verder. De tijd stopt met lopen als je uit het systeem gegooid wordt, dus je raakt geen toetstijd kwijt.

Mijn scherm loopt vast of ik krijg een foutmelding over communicatie met de server. Wat nu?

Sluit de browser af (op de gebruikelijke manier) en start de browser opnieuw op. Je kunt gerust opnieuw inloggen in TestVision en verder gaan waar je was gebleven. Zolang je de toets niet definitief inlevert, kun je altijd verder. De tijd stopt automatisch wanneer je uit TestVision gaat. Werkt dit niet, neem dan contact op via Livechat – examensupport.hva.nl.

Helpt het verversen niet?

Sluit de browser af (op de gebruikelijke manier) en start de browser opnieuw op. Je kunt gerust opnieuw inloggen in TestVision en verder gaan waar je was gebleven. Zolang je de toets niet definitief inlevert, kun je altijd verder. De tijd stopt automatisch wanneer je uit TestVision gaat.

Ik heb andere (technische) problemen ervaren tijdens de toets

Kijk eerst op examsupport.hva.nl. Mocht je vraag nog niet beantwoord zijn met de algemene antwoorden, stuur dan een bericht via de chatfunctie rechts onder op deze webpagina. Vul hier je studentnummer in, de naam van het examen, je vraag en de naam van de faculteit waar je student bent.

LET OP: Gebruik dit formulier alleen voor het melden van (technische) problemen tijdens het tentamen.

Maak voor jezelf een printscreen van je probleem of melding als bewijs. De chatgeschiedenis via LiveChat wordt 6 weken bewaard en daarna automatisch gewist.

Vragen die tijdens het tentamen via een andere weg ingestuurd worden (e-mail, digitaal servicepunt) worden niet behandeld.

Is wc-bezoek toegestaan

WC bezoek is in de regel niet toegestaan. De beschikbare toetstijd heb je nodig voor het beantwoorden van de toetsvragen. Verder gelden de gebruikelijke regels bij de tentamenafname.

Ik heb recht op toetstijdverlenging (i.o.m. de studentendecaan), maar ik zie geen extra toetstijd in TestVision

Controleer meteen na het starten van de toets jouw toetsduur in TestVision. Zit de extra tijd er niet bij?

Ga dan meteen naar examsupport.hva.nl en geef via de 'Live Chat'-functie aan dat je jouw extra tijd er niet bij ziet staan in het systeem.

Gepubliceerd door  Faculteit Business en Economie 20 april 2021