Hogeschool van Amsterdam

A-Z Studenten Finance, Tax and Advice

Betalen

De afdeling Crediteuren van het Administratief Centrum HvA ontvangt, registreert en handelt binnengekomen facturen af van de bestellingen die je via OrderDirect hebt gedaan.

Alle facturen voor de HvA komen rechtstreeks van de leverancier bij de afdeling Crediteuren binnen via e-mail. Nadat je in OrderDirect hebt bevestigd dat je de bestelling hebt ontvangen, hoef je dus zelf de factuur niet verder af te handelen.

Wat kun je verwachten?

  • Het Administratief Centrum registreert de binnengekomen factuur en controleert de gegevens van de bestelling. Als later blijkt dat de bestelling afwijkt van de factuur, dan neemt de afdeling Inkoop contact op met de besteller.
  • Het Administratief Centrum zorgt voor uitbetaling als de goederenontvangst is bevestigd en het bedrag overeenkomt met het bedrag van je bestelling.
  • De afdeling Inkoop neemt contact op met de besteller als de goederenontvangst niet is bevestigd. Dit betekent dat het Administratief Centrum niet betaalt als de goederen er nog niet zijn.
  • Het Administratief Centrum handelt aanmaningen af.

Wat is er nog meer mogelijk?

Op aanvraag is er meer mogelijk bij het Administratief Centrum.

  • Een leverancier kan een aangepaste betaaltermijn krijgen (anders dan de standaard betalingstermijn van 30 dagen).
  • De controller kan een spoedbetaling aanvragen.
  • Het Administratief Centrum kan een vooruitbetalingsfactuur afhandelen.

Bestel je niet via OrderDirect? Zie de factuurvereisten voor de leverancier.

Gepubliceerd door  Administratief Centrum 16 september 2019