Football games, Halloween en oranje! - Lisa Wolkers

Gepost op: 5 apr 2024 | AZ faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie

Op de middelbare school droomde ik al van het Amerikaanse leven. Naar footballwedstrijden gaan met vrienden, shoppen bij de Target, New York City bezoeken, ik wilde het allemaal! In 2023 kreeg ik eindelijk de kans om naar een échte Amerikaanse college te gaan en toen was ik gelijk verkocht.

Daar stond ik dan; met drie koffers en het adres in mijn hand op het vliegveld in Syracuse. Ik had verwacht dat ik extreem gespannen zou zijn, maar eigenlijk kwam ik compleet tot rust toen ik het vliegveld verlaatte.

Tijdens de vier maanden waarin ik studeerde in Syracuse volgde ik verschillende vakken binnen de opleiding Magazine, News and Digital Journalism. Deze vakken pasten perfect bij mij en droegen ook bij aan de opleiding Creative Business.

De lessen die ik volgde waren vaak in kleine groepen van ongeveer 15 studenten. Daarnaast volgde ik ook één vak dat bestond uit colleges, maar ook tijdens die lessen was er veel input vanuit de studenten, waardoor ik heel erg het gevoel had dat er veel individuele aandacht was voor iedere student. Iedere dag bestond uit ongeveer twee lessen volgen en op vrijdagen was ik vrij.

Verder woonde ik in Skyhall op South Campus. Vanaf daar was je ongeveer in 20 minuten op de Main Campus, maar op South was er ook genoeg te doen. Ik haalde vaak mijn lunch en avondeten in Goldstein, het studentencenter, of ik bestelde iets via Uber Eats. In het studentencenter kan je studeren, eten, koffie halen bij Starbucks, naar een (kleine) sportschool en er is ook een convenience store aanwezig.

Gedurende mijn periode in de Verenigde Staten werkte ik niet. In Amerika moet je namelijk een Social Security Number aanvragen om te mogen werken. Ik vond dit zelf iets te veel werk voor de vier maanden dat ik daar was, maar het is dus wel mogelijk. Op de campus zijn er heel veel mogelijkheden om aan de slag te gaan.

In mijn vrije tijd sprak ik vooral af met vrienden. Vaak gingen we naar football of basketbalwedstrijden, uit bij de fraternities of deden we tripjes die werden georganiseerd door de universiteit.

Als ik één ding mag meegeven aan studenten die twijfelen of ze naar het buitenland willen, dan zeg ik vooral: gewoon doen! Hoe moeilijk het ook kan zijn, het is het allemaal waard. Doe vooral waar je zelf zin in hebt en ontdek zoveel nieuwe dingen.

Als je vragen hebt of graag nog wat meer wilt horen over studeren in het buitenland en Syracuse, dan mag je mij altijd contacteren via e-mail, Instagram of LinkedIn!