Studeren, Leren en Genieten: Mijn minor in Parijs - Karlijn Orij

Gepost op: 5 apr 2024 | AZ faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie

Van het eerste moment van verbazing bij het zien van de Eiffeltoren tot het laatste afscheid op de bruisende boulevards van deze geweldige stad, ik neem je in het kort mee op een reis vol hoogtepunten, leermomenten en onvergetelijke herinneringen. Ik hoop dat ik je enthousiast kan maken met mijn blog over mijn semester studeren in de stad van de liefde, Parijs. Bienvenue à Paris!

Bonjour!

Aankomst

Wat een geweldige tijd had ik in Parijs! Als ik terugdenk aan mijn aankomst, besef ik dat er zeker een paar dingen zijn die ik graag van tevoren had geweten. Het vinden van een kamer was bijvoorbeeld een behoorlijke uitdaging. Ik had niet verwacht dat het zo lastig zou zijn, maar gelukkig heb ik uiteindelijk twee weken voor mijn vertrek een super appartement weten te bemachtigen…eentje met uitzicht op de eiffeltoren! De modules waren ook nog wel lastig... wie had gedacht dat het zo normaal was om nog last-minute van vakken te wisselen bij aankomst? Gelukkig verliep dat allemaal soepel en kreeg ik de hulp die nodig was, maar ik had graag geweten dat het kon gebeuren.

Ontdekken

Maar ondanks dat heb ik te gekke momenten beleefd! Het onderwijsniveau is hier makkelijker dan ik gewend ben, waardoor ik veel meer vrije tijd had om te genieten van alles wat Parijs te bieden heeft. En die vrije tijd heb ik goed benut door deel te nemen aan Erasmus-evenementen en andere activiteiten. Hier heb ik een mix van mensen ontmoet, van over de hele wereld. Het was te gek om zoveel verschillende culturen te ontdekken en vrienden te maken die ik anders nooit had ontmoet.

Dagelijks leven

Mijn dagelijkse leven in Parijs voelde als een droom die uitkwam. Wakker worden met uitzicht op de Eiffeltoren, dat was gewoon bizar. En mijn vrije tijd bracht ik voornamelijk door met het verkennen van de stad, lekker chillen in parken en genieten van de lokale scene. En de zomeravonden bij Champ de Mars waren echt heerlijk. Met een wijntje in mijn hand, met vrienden en genieten van de sfeer... dat waren echt de beste momenten! En maak ook zeker gebruik van het student zijn, veel musea en andere activiteiten zijn gratis of met korting.
Het leven in Parijs heeft me zoveel gebracht. Met weinig verwachtingen ben ik verliefd geworden op deze stad van de liefde. Een avontuur waarin ik mezelf heb uitgedaagd, heb leren kennen en enorm genoten heb!
Als je ook naar Parijs gaat en vragen hebt mag je mij altijd een mailtje sturen naar karlijnorij@gmail.com :)