Vriendinnen voor het leven - Sarah de Ruiter

Gepost op: 16 apr 2023 | AZ faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie

Een droom die waargemaakt is: filmvakken volgen in het prachtige Arizona.

Een stedentrip naar Chicago tijdens Thanksgiving

Vier maanden studeren in Flagstaff (USA) om daar de filmvakken te volgen waar ik altijd al meer over wilde leren. Wat een ervaring!

Voordat mijn avontuur begon, mocht ik net zoals vele andere studenten het hele visum proces door. Dit was even een gedoe, maar uiteindelijk heb ik hem ontvangen. Voor mij was dit het punt waarop ik eindelijk mijn vliegticket durfde te boeken. En toen was het opeens zover.

De weken voor mijn vertrek waren heel emotioneel, maar toen ik eenmaal op Schiphol stond, was dit weg. Niks hield me meer tegen om mijn droom waar te maken. Via social media had ik contact gelegd met een Nederlandse jongen met het idee om samen te vliegen, dit was erg fijn. Tijdens mijn overstap ontmoette ik nog eens twee andere meiden die ook onderweg waren naar de Northern University of Arizona.

Midden in de nacht kwam ik met mijn grote koffer aan in mijn nieuwe appartement. Ik had gekozen voor een appartement met vier meiden en twee slaapkamers. Het was voor zowel mij als voor mijn kamergenoot uit Californië enorm wennen om een kamer te delen, maar nu drie maanden later kan ik zeggen dat ik er een hartsvriendin bij heb gekregen. De andere twee huisgenoten waren een stuk jonger, hun prioriteiten lagen vooral bij de drank en drugs. Uiteindelijk ben ik samen met mijn huisgenootje naar een ander appartement verhuisd met twee superleuke nieuwe huisgenoten. Maar weet wel: Amerikaanse meiden kunnen een en al drama zijn. Het maken van vrienden was dan ook nog een van mijn grootste struggels. Soms leken ze heel geïnteresseerd, maar vaal was dit niet helemaal gemeend. Hier moest ik soms op de harde manier achter komen. Gelukkig is het leuke aan NAU dat er heel veel internationale studenten zijn (waaronder ook echt een aantal Nederlanders). Het kan daarom ook zeker leuk zijn om in het internationaal huis te gaan wonen, zodat je nog sneller en leuker contact hebt met andere internationale studenten.

Voor mijn minor had ik mijn aangemeld voor zes losse vakken en dit raad ik ook iedereen aan. Dit gaf mij namelijk de kans om het vak dat ik niet zo leuk vond te laten vallen. Hiernaast wil ik ook de tip meegeven dat het leuker kan zijn om tweede- en derdejaars vakken te volgen. Deze klassen zijn vaak kleiner en de studenten zijn wat serieuzer. Zelf was ik heel bang dat deze vakken misschien te ingewikkeld zouden zijn, maar dit was zeker niet het geval. Gewoon geloven in jezelf!

In de weekenden is er rondom Flagstaff veel te ontdekken. Maar wees je er wel van bewust dat alles in Amerika ver uit elkaar ligt en dat je eigenlijk overal wel een auto voor moet hebben. Wat ik zelf vaak deed, was met een groep internationale studenten auto’s huren en de prijs verdelen. Ook wil ik graag de tip geven om je aan te melden bij clubs op de campus. Zelf nam ik deel aan de tennisclub en de hikingclub. De hikingclub organiseerde elk weekend een hike op gave bestemmingen (Grand Canyon, Sedona, etc). Je kon altijd met iemand meerijden en je hoefde eigenlijk alleen maar te betalen voor jouw deel van de benzine. Voor een kleine prijs was ik elk weekend op stap en kon ik van de prachtige natuur genieten.

Kortom, een fantastische ervaring waarbij ik veel heb mogen leren!

Met internationale studenten een auto huren it is