Go Orange! Mijn tijd op Syracuse University - Marouscha Nijland

Gepost op: 16 apr 2023 | AZ faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie

Hi iedereen! Mijn naam is Marouscha Nijland, ik ben 20 jaar en ik ben een vierdejaars Creative Business studente hier op de HvA. Van eind augustus tot en met eind december 2022 heb ik mijn minor gedaan op de S.I. Newhouse School of Public Communications van Syracuse University in Amerika. Ik heb het enorm naar mijn zin gehad op deze school en in Amerika. Lees verder als je geïnteresseerd bent in mijn ervaringen tijdens deze periode!

De eerste keer dat ik mijn school zag!

Hoe ik besloot mijn minor in Amerika te doen

In 2021 zat ik in mijn tweede jaar van de opleiding Creative Business. Toen begon ik me te oriënteren in welke volgorde ik mijn minor en stage van een half jaar zou willen doen. Deze moet je natuurlijk onderverdelen in de tweede helft van je derde jaar en de eerste helft van je vierde jaar. Ik heb een tweelingzus, zij zit op de opleiding International Business op de HvA en voor haar is het verplicht een keer naar het buitenland te gaan. Daardoor vroeg ik me af of ik dat ook zou kunnen. Ik zocht het International Office van CB op en vond al snel de lijst met partnerscholen. Het is altijd al mijn droom geweest om in Amerika naar school te gaan, dus ik was blij dat dit een mogelijkheid was. Ik deed onderzoek naar alle partnerscholen daar en voelde direct dat ik thuishoorde op Syracuse University. Ik besloot me aan te melden voor het vierde jaar, zodat ik nog genoeg tijd had om te sparen.

Vliegen en het huis

Op 19 augustus 2022 vloog ik eindelijk (en voor het eerst in mijn leven) naar Amerika! Gek genoeg was ik helemaal niet nerveus. Ik kwam eerst aan op JFK-airport in NYC en vloog een paar uur later naar Syracuse, New York. Ik had enorm veel geluk met de long stay Airbnb die ik huurde tijdens mijn tijd in Syracuse. Ik kwam midden in de nacht aan, maar kwam gelukkig binnen door middel van een handig sleutelkastje die buiten het huis zat. Mijn huisgenoten waren heel aardig en ik had een fijne band opgebouwd met eigenaresse van het huis. Ik voelde me heel fijn daar. Ook waren er twee katten in huis, waardoor ik mijn eigen katten gelukkig niet al te erg hoefde te missen. Toen ik ’s nachts aankwam in het huis wachtte één van de twee me al op en leidde me naar mijn slaapkamer! Ik had een heel fijne en bijzondere band met de katten.

Hoe ik school ervaarde

Tijdens mijn eerste schoolweek wist ik direct dat ik de juiste keuze had gemaakt om naar SU te gaan. Ik volgde vakken in Trendspotting, Communications & Society, Advertising, Public Relations en Sports Media. Ik vond de variatie aan vakken die ik kon doen enorm fijn, want hierdoor heb ik ook een beter beeld voor mezelf van wat ik na de opleiding wil doen. Ik zou graag verder willen gaan in sportmedia. Door SU heb ik al kunnen netwerken met mensen van de Buffalo Bills en toen ik een paar dagen in Florida zat ook met mensen van de Miami Dolphins, dus wie weet waar ik terecht kom nadat ik afgestudeerd ben.

Activiteiten in Syracuse

Ik zou pagina’s vol kunnen schrijven over hoe leuk ik het heb gehad in Syracuse, maar ik moet het helaas kort houden. De school bood wekelijks heel veel leuke gratis activiteiten aan, zoals escape rooms, rollerskaten en boodschap tripjes naar Target en Walmart. Ik ben ook naar een aantal basketbalwedstrijden van mijn school gegaan. Dat is echt een aanrader! Naar school gaan in Amerika is echt perfect voor degenen die van sport houden, want daar hebben ze natuurlijk allerlei sportteams op school. Mijn school had onder andere ook een American footballteam, voetbalteam, field hockey en meer. Ook is het sociale leven op de school heel goed. Ik heb fijne vriendschappen gevormd daar.

Dat was dan in het kort mijn ervaring met Amerika, check vooral mijn TikTok, marrcarmen, voor leuke beelden uit deze tijd. Ik hoop dat je iets hebt gehad aan mijn blog!

Ik vond het zo leuk om naar basketbalwedstrijden te gaan!